Djursjukhus, penicillin och jobb

14.10.2013 19:05

Igår var jag på jouren. Bad om ett rum med säng eftersom jag inte orkar sitta och vänta uppåt 1 timme i väntrummet. Det gick bra och efter ca 45 min kom läkaren. Fick penicillin utskrivet.

Började måndagen med att känna mig förkylningstrött och känningar i halsen. Ringde djursjukhuset och fick en tid till vår katt kl. 11.00. Frågade min pappa om han kunde köra katten dit. Det gick bra. Katten fick smärtstillande och penicillin. Hon är svullen över ögat o nosen efter ett bett eller en klo. Sedan körde min pappa mig till apoteket och jag hämtade ut mitt eget penicillin eftersom jag blev riven av min katt och fick en infektion i kroppen. Vilade sedan och körde till jobbet och var där 1 1/2 timme. Det gick bra men jag kände av ryggen. Att ligga på spikmatta hjälper musklerna att hämta sig och slappna av.

—————

Tillbaka