Förlängd sjukskrivning

27.11.2014 07:03

Igår var jag hos läkare igen för min sjukskrivning går snart ut. Jag är ju sjukskriven 25%. Orkar fortfarande inte jobba fullt. Min egen läkare fanns inte där så jag fick en ny som jag inte har varit hos innan. Bara det är stressande. Först fick jag vänta i 35 minuter innan jag fick komma in och sen fungerade inte datorsystemet så läkaren visste absolut ingenting om mig och hade inte läst min journal innan heller. Men jag fick ju berätta lite och sen sjukskrev han mig drygt 2 månader till.

Inatt vaknade jag med nackont. Smärta som när man har nackspärr. Gick upp och tog på Linnex liniment på nacken och försökte sen slappna av. Det blev faktiskt lite bättre men jag har lagt på mer liniment nu på morgonen. Jobbar i em så det är skönt att jag kan ta det lugnt nu på fm.

Min mage är fortfarande inte bra. Magkatarren ställer till det eller vad det nu är? Testade nu på morgonen på fastande mage och gjorde Bikarbonat-testet. 1 tsk bikarbonat i ett halvt glas vatten. Om du har saltsyra i magen så börjar du rapa. Händer ingenting har du för LITE saltsyra vilket ställer till en massa problem som t.ex halsbränna m.m. På mig hände...ingenting. Har jag alltså för LITE saltsyra? Då förstår jag ju om inte omeprazolen hjälpte...den tar ju bort saltsyra.

Ska kontakta min homeopat om vad jag ska göra. Kan fortfarande inte äta normalt. Känner fortfarande av halsen...

 

—————

Tillbaka