Semester - Hälsa

22.07.2014 20:32

Nu har jag haft 2 veckors semester och jag har orkat campa vid två tillfällen. 4 nätter respektive 2 nätter. Hade med mig mina bäddmadrasser som jag la ovanpå luftmadrassen och det funkade bra! Jag tycker att jag har haft mer energi också. Det är lite olika dag från dag men på det stora hela så tycker jag att energinivån har varit högre.

Men i förrgår fick jag åter väldigt ont i ryggen igen. Vi spelade familjespelet NÄR OCH FJÄRRAN...Jag tålde inte att luta mig framåt och flytta på pjäsen, slå med tärningarna och plocka med "pengarna". Höger sida värkte i nästan 2 dagar. Sjukt. Men jag tål inte upprepande rörelser för mycket och för länge. Det är likadant på jobbet om jag sorterar papper...det funkar inte att göra för länge. Så fort ryggen började värka fick jag tillbaka min oro och ångest. Jag blir så rädd att få tillbaka den hemska ryggvärk jag hade dag ut och dag in i många många månader. Jag blir även påverkad på så vis att jag inte kan göra något med armarna för då går det definitivt inte över. Musklerna måste vila och det betyder att jag inte kan göra någonting som dammsugning tvätt/disk eller matlagning. Jag blir jättepåverkad av att inte kunna göra något!

Men det verkar som att jag hämtar mig rätt så fort om jag råkar överanstränga mig. Idag har jag mått rätt bra. Tog i och för sig Citodon idag men den har slutat verka nu och jag mår rätt bra i ryggen.

—————

Tillbaka