Starkare

01.11.2014 09:20

Jag känner mig starkare både fysiskt och psykiskt. Jag har inte sjukdomen i fokus hela tiden nu som jag hade förut. De timmar jag jobbar fungerar bättre och bättre. Jag funderar inte längre på om jag ska orka...Skulle jag däremot gå upp i tid och försöka börja jobba en hel dag skulle jag definitivt känna det. Det vet jag att jag inte orkar ännu. Men som sagt...de 4,5 timmarna jag jobbar nu är på ett "fastare plan". Jag har även cyklat hem några gånger från jobbet. Tar mig 40 minuter men det går och jag är inte helt slut efter det. Lägger mig ju alltid men jag är inte utmattad. Skulle jag inte gå och lägga mig så kommer dock stressen i kroppen och jag får symptom som i en panikångestattack...så lägga mig måste jag. Jag klarar inte att "tänja på gränserna".

Men det går definitivt framåt. Frågan är när tiden ska komma då jag orkar vara igång en hel dag. Oftast ligger jag och vilar/slumrar p.g.a trötthet i allt från 1-2 timmar varje eftermiddag efter jobbet och efter det har jag ändå inte fått tillbaka den energi jag hade på fm...så jag får ta det mycket lugnare resten av dagen.

Blev lite för optimistisk vad gäller ryggen och började sortera massa papper på jobbet...funkar inte för länge! Känner mig stel och lite lite värk...men inte som förut! Nu är det mer normalt och hanterbart. Men jag måste passa mig...man får hela tiden kolla var gränsen är...

Vad gäller mage och hals så är jag inte bra än. Jag äter en homeopatmedicin för magen och nu har jag fått börja med diet igen och äta väldigt försiktigt. Inget vete, socker, stark eller fet mat. Inga juicer, kaffe, läsk eller annat kolsyrat. Det är inte lätt! Jag äter glutenfritt och laktosfritt...Då mår magen bäst. Får se nu om magsyran försvinner så att halsen kan läka! Riktar in mig på att äta så här i flera veckor till tills jag inte känner av några problem längre.

HAPPY HALLOWEEN ! :-)

—————

Tillbaka