Liten uppdatering

11.07.2016 09:27

Tänkte att jag iallafall skulle skriva en liten uppdatering.

Läget är fortfarande likadant. Jag orkar inte vara igång en hel dag utan måste lägga mig och vila på lunchen för att orka. Det är likadant på fritiden.

Jag överansträngde mig också för en vecka sedan. Jag städade ur ett förråd och höll på för länge. Min rygg tog stryk och för första gången sedan jag blev friskskriven fick jag vara hemma 2 dagar för att vila ryggen.

Det värkte precis likdant som det gjorde när jag var sjuk. Jag kunde inte vara uppe, inte sitta och äta vid matbordet, inte göra något med armarna. Det är fullständig vila som gäller tills musklerna har lugnat sig. Jag blev orolig och rädd men visste ändå inom mig att det kommer att gå över om jag håller mig lugn. Nu får jag vara lite mer försiktig några veckor för ryggen är mer ömtålig igen. Ett litet bakslag som man får lära av...

Stress i huvudet känner jag också av ibland. T.ex om jag cyklar så är det rätt jobbigt om det är för mycket trafik. När jag cyklar hem från jobbet så är det några km som är längs en trafikerad väg och jag blir lugn först när jag slipper den. Annars är det inte så ofta nu för tiden som jag får "myror i huvudet", tack vare tror jag för att jag tar mig tid att lägga in vilostunder.

Jag går fortfarande på Ortobionomi behandlingar var 5-6 vecka.

Nu är det semester och jag har 4 veckors ledighet framför mig! Vi kommer att åka på solsemester till Spanien och det ser jag fram emot jättemycket!

—————

Tillbaka