Mycket känslor

21.03.2014 12:43

Har sovit dåligt inatt. Ryggvärken är tillbaka och inatt har det återigen känts som att jag ligger på något när jag ligger på sidan. Ligger jag på rygg börjar det rycka i skuldran och det vill jag undvika för att inte anstränga den.

Det känns att hela ryggen är stel och irriterad...det ger lite ångest...återigen kan jag inte göra så mycket. Vågar inte plocka med tvätt o disk osv... Av erfarenhet vet jag att ryggen blir värre då. Så jag tar det lugnt...

Idag ska jag till läkaren..lite jobbigt...får se vad han säger om alla dessa spasmer och ryckningar och att jag fortfarande efter nästan ett år har så mycket besvär av ryggen.  Jag kan ju inte "vara igång" en hel dag fortfarande...både för rygg och utmattning/trötthet.

Jag tackar min KBT-terapeut som hjälpt mig så mycket med positivt tänkande, avslappning m.m. De guidade CD-skivorna är jättebra för mig när jag känner mig trött och stressad. Den mentala träningen jag gör håller mig över ytan...okej...en del tårar var det igår...men de behöver också komma ut!

—————

Tillbaka