Positiva tankar

20.12.2013 20:43

En sak jag har lärt mig på vägen ....eller håller på att lära mig är positiva tankar. Jag har vetat detta innan också att det är viktigt att tänka positivt och att tanken är stark...men jag har inte förstått innebörden av det förrens nu. Man måste verkligen engagera sig när man ska börja ändra sina tankebanor. Man måste jobba med det dagligen och nu efter några månaders jobb med arbete av självkänsla, stresshantering och att tänka postiivt märker jag hur viktigt det är!

Det påverkar verkligen ens mående.

Är jag nere så har jag börjat le....man lurar verkligen hjärnan...prova själv...känn skillnaden när du ler och när du inte gör det.

Det jag gör nu är att skriva i en BRA-bok varje kväll. Jag skriver under rubrikerna BRA, TACK och HJÄLP.  Det kan t.ex vara att det har varit BRA att jag orkade jobba några timmar på jobbet och sedan var ute och gick en promenad. TACK för att jag har fått mer energi och för min familj. HJÄLP mig med ett fortsatt positivt tänkande. Hjälp mig att inte göra för mycket när jag väl har energi. Det är så lätt att göra för mycket och dimpa ner igen...

Varje dag...helst två ggr per dag gör jag en muskelavslappningsövning till en CD-skiva. www.utbildning-co.se/sv/cd/mgcd3/

Jag har också en avslappning med träning av självkänslan som jag gör några gånger i veckan. mindly.se/personlig-utveckling/sjalvkansla-och-sjalvfortroende-med-hypnos-cd

 

 

—————

Tillbaka