Inte alls bra

15.08.2014 10:59

Jag har fortfarande jättemycket problem med halsen och hostan. Jag måste vara tyst så mycket som möjligt. Så fort jag börjar prata så blir hostan värre. Jag kan inte äta vad som helst för då irriterar det i halsen och jag får hostattacker som varar länge. Jag sover bara några timmar per natt och det är många uppvaknande under dom timmarna. Slemmet i halsen samlas och när jag vaknar och hostar så får jag knappt luft. Känns som att halsen är uppruggad och igår hade jag halsbränna med vilket gör att det sura bränner i halsen och jag kan knappt andas för det. Men det är bara när jag vaknar som sagt. Tillräckligt illa...jag är rädd att somna för det är så otäckt att vakna. Känns som att jag ska kvävas.

Har nu även fått ont i ryggen av att jag inte kan ligga plant. Halvsitter mot kuddar om nätterna och det gillas inte av min ömtåliga rygg.

Har varit hos läkare i onsdags. Det enda hon kunde göra var att skriva ut slemlösande och hostdämpande men den hostdämpande tar jag inte för jag behöver få upp slemmet. Trevligt va ? :-)

Det bästa är nog varmt te, det lindrar bäst. Gick upp mitt i natten och gjorde te till mig. Men jag tror att det är teet som gjort att jag har fått halsbränna. Ska dricka kamomillte istället och se om det är bättre. Jag har varit hemma från jobbet hela veckan. Om det inte blivit bättre till på måndag skulle jag ringa läkaren och få sjukintyg. Hon trodde att det borde släppa snart. Har varit sjuk i två veckor nu...

—————

Tillbaka