Läkare igen och magkatarr

30.08.2014 09:16

Nu börjar jag känna mig lite gnällig...men nu är jag inne på 5:e veckan och är fortfarande inte pigg.

Igår fredag var jag hos en läkare igen. Jag berättade hela historien och fick även hosta med andnöd hos honom så han hörde hur jag lät. Han tittade mig i halsen och såg iallafall att struplocket såg bra ut. Lite lugnande. Men han tyckte att jag skulle bli ordentligt undersökt och skrev därför en remiss till öron/näsa/hals. Ska få en tid nästa vecka.

Jag har fortfarande magkatarr och det drar ihop sig i halsen när jag hostar eller får slem i halsen. Har tänkt skicka "gubben min" till hälsokosten idag och köpa nåt som heter Gastrosan. Letade upp det på nätet och det verkar hjälpa bra på magkatarr. Det verkar som att det är 3 veckors hostande + magkatarr som har gjort min hals så irriterad och att den drar ihop sig.

Men jag känner mig ändå bättre. Jag hostar inte så mycket längre och har inte så mycket slem. Men jag sover fortfarande inte om nätterna och är därför jättetrött och halsen blir irriterad när jag pratar...

Har blivit sjukskriven nästa vecka också. Beroende på hur jag mår så kanske jag åker till jobbet lite grann. Börjar verkligen tröttna nu på att gå hemma. Har tänkt att jag gör arbetsuppgifter där jag kan sitta tyst och inte anstränga rösten/halsen. Men jag måste känna mig någorlunda pigg också...

 

—————

Tillbaka