Ryggskott och stressreaktion

02.12.2013 21:24

För en vecka sedan fick jag ryggskott! Jag har precis börjat få lite mer energi och kunnat gå lite längre promenader + kunna göra iallafall 2 grejer om dagen...t.ex jobba och sen handla. Så får jag ryggskott! Nu har jag inte kunnat sitta....köra bil....städa och dona hemma. Jag har varit hos min massör två ggr och det har hjälpt lite. Hittade övningar på YouTube som var speciellt för Ryggskott och det hjälper faktiskt!

www.youtube.com/watch?v=5iVZlpVc6G8

I veckan upptäckte jag också ett födelsemärke som förändrats så jag fick en läkartid i fredags. Natten till fredagen får min man så ont i magen så han tar min tid istället på vårdcentralen. Magkatarr säger dom och ordinerar Omeprazol till honom. Hem igen...jag kör...och får ondare av mitt ryggskott. På lördagen har maken haft feber hela natten och han får åka in till akuten. Illa inflammerad blindtarm visar det sig. Själv försöker jag kurera mitt ryggskott hemma. På söndagen är jag någorlunda hyffsat så vi kan åka och hälsa på honom. Idag måndag kom han hem på em. På fm var jag själv hos läkare för mitt födelsemärke och jag fick en remiss till Hud på Sjukhuset. Blir kallad innan jul. Sen åkte jag till jobbet och fick där en stressreaktion. All energi försvann och jag började skaka i kroppen...kändes som kolsyra i ådrorna...början till panikångest...jag var också så trött så jag orkade inte vara kvar...Nu mår jag bättre efter att ha legat och vilat hela eftermiddagen och kvällen. Imorgon blir det nytt försök att jobba. Försöker tänka positivt men ibland blir man bara så trött på att man inte orkar som man gjorde förr. Jag är på väg tillbaka men det går så sakta...

 

—————

Tillbaka